2 Kisah..

Saya ingin membantu mereka yang melalui ujian yang sama ketika ini dengan menaikkan semangat yang mungkin selalu turun naik  atau mungkin merudum terus. Saya ingin semua yang punya anak istimewa tidak cepat mengalah, apatah lagi berputus asa. Jadi kali ini, saya kongsikan 2 kisah Aiman. Hakikatnya, kami masih punya cerita pilu cuma kami menukarkannya menjadi satu semangat untuk terus berusaha demi Si Hebat Cerebral Palsy ini.

Kisah 1.

Doktor Pakar: Aiman ni PVL tahap berapa ( sambil mencari2 maklumat di fail Aiman)

Saya : Tahap 5 doktor..** (Tahap 5 ialah tahap tertinggi kecederaan bagi kategori PVL)

Doktor Pakar : Hmm… (Mukanya berubah dari cerah ke ‘gelap’ dan saya cukup memahami maksudnya dan terus tiada komen dari doktor pakar tersebut tentang keupayaan mobiliti Aiman, melainkan cadangan penggunaan kerusi roda!!)

Kisah 2.

Saya : Aiman ni ada peluang untuk duduk sendiri tak Mr XXX?

Pakar Perawat TCM : (Sambil memeriksa Aiman)…Tiada jawapan untuk seketika, sebelum dia berkata “Cubalah..”

IMG13007-20130723-1531

Kami boleh sahaja ‘rebah’ dengan 2 kisah ini. Tapi kami memilih untuk terus berjuang….kerana kuasa Tuhan mengatasi segala-galanya..!! Pstt…..Semalam, kami diberi harapan oleh seseorang…Katanya, dia dapat merasai perubahan positif iaitu peningkatan kekuatan dalaman pada tubuh Aiman…Alhamdulillah!!! Ganbatte!!

“No Limits”

Leave a Reply

