MyCP..

Kali ini, ingin bikin promo  tentang ‘group’ FB baru kami-MALAYSIAN ADVOCATES FOR CEREBRAL PALSY a.k.a MyCP…

Jom baca tentang kami..

Malaysian Advocates for Cerebral Palsy – MyCP ditubuhkan sebagai medium untuk jalinan kerjasama dalam perkongsian info, mendidik dan memberi sokongan tanpa sempadan kepada ibu bapa yang mempunyai anak Cerebral Palsy. 

Dengan matlamat utama MyCP untuk menubuhkan persatuan rasmi di masa hadapan, majoriti ahli terdiri daripada para ibu bapa anak-anak Cerebral Palsy dan turut dianggotai oleh para professional dan sukarelawan yang terlibat secara langsung dan prihatin dengan dunia Cerebral Palsy .

Kumpulan ini ditubuhkan bersama oleh Pn. Afidah Ayob, Pn. Mazni Sahabudin, Pn. Norfazilawati Abdul Wahab dan Pn. Rafidah @ Rafizah Ahmad yang merupakan ibu-ibu kepada anak-anak Cerebral Palsy.

Jadi, jika anda mempunyai anak Cerebral Palsy, jom sertai kami di FB-MyCP..http://www.facebook.com/groups/336400673063070/ 

“Bridging Challenges”

6 responses to this post.

  1. Posted by Naylee Sofea bt Azhar on October 26, 2012 at 2:17 am

    salam, saya mempunyai anak CP bakal ke tahun 1 januari akan datang. risau Allah saja tahu memikirkan kemungkinan kesukaran yang bakal dia hadapi. dia akan bersekolah dalam arus perdana dengan pergerakan yang sedikit terhad, naik tangga…tandas…bertolak-tolak…ejekan teman…pandangan guru…kalau dapat ada yang mahu kongsi pengalaman dengan saya moga-moga puteri saya confident dan tabah nanti.

    Reply

    • Salam, kalau begitu saya cadangkan puan memasuki kumpulan kami, cuma request masuk, kami akan luluskan. Di sana ada2 anak CP yang sudah bersekolah, mungkin boleh membantu puan dan anak.

      Reply

  2. Salam.saya pn ina dari gombak.saya mempunyai seorang anak. Yang berumur 12tahun.anak saya bernama khairina puteri.beliau adalah kanak-kanak Quadra pelgia celebral palsi.saya .saya ingin tau apa aktiviti yang pn buat untuk persatuan ini.

    Reply

  3. Saya seorang pesakit cp.bolehkah saya menyertai persatuan ini?

    Reply

  4. Posted by wan bibi juita bt wan hassan on September 14, 2014 at 5:47 pm

    Saya juga ada ank cp n lumpuh memang memerlukan kawan untuk bertukar pendapat umur 9 thn tapi x sekolah sbb memerlukan penjagaan sepenuhnya..

    Reply

Leave a Reply

