Happy Birthday Ma!!

2 minggu sebelum birthday saya, Aina & Alya hadiahkan 2 button untuk saya…

Saya bertanya soalan kepada mereka:

 Ma: Pasal apa bagi Ma button ‘I am confident’??
Alya: Sebab Ma yakin Aiman boleh jalan..

Ma: Pasal apa bagi Ma button ‘I am hardworking’??
Aina : Sebab Ma bekerja keras untuk Aiman..

…dan untuk sekian kalinya, saya berasa cukup sebak dengan jawapan ikhlas mereka…

Selepas itu, seperti biasa seperti tahun2 lepas, 3-4 hari sebelum birthday saya, Aina & Alya sibuk dengan perancangan mereka….Syyy…

Dan saya tiba2 teringat cerita dari mak….

9hb Julai, hari Jumaat, 36 tahun lepas,kata mak, saya lahir ke dunia semasa azan subuh mula berkumandang..dan dilahirkan di rumah. Kata mak lagi, proses melahirkan saya sukar kerana rupa2nya tali pusat melilit di leher saya. Kelahiran saya kata mak membuat hidup mak dan arwah abah bertaut kembali dengan kasih sayang dan tanggung jawab..!!

Hari ini, genap 36 tahun saya berada di bumi bertuah…bersama suami yang cukup serasi, 3 cahayamata dan hidup yang cukup bahagia walau sederhana…Alhamdulillah!! Tahun ini suami belanja Domino’s Pizza…cukuplah tu….Nak tahu apa yang dihadiahkan oleh suami dan anak2..Jom lihat foto2 di bawah….

Alhamdulillah!!  Terima kasih Allah untuk segala rahmat dan kurniaan-MU selama 36 tahun ini…

Memandang ke langit biru..Ya Allah, tunaikanlah hajat2ku!!

Untuk kalian, terima kasih atas segala ingatan & ucapan!!

Leave a Reply

