Selamat Hari Ibu…

Semalam Hari Ibu lagi…dah 10 tahun rupanya saya menjadi ibu…terlalu cepat masa berlalu…Seperti tahun-tahun sebelumnya, setiap kali tiba Hari Ibu, saya pasti akan menelefon mak, untuk mengucapkan “Selamat Hari Ibu”…Jasa mak begitu besar bagi kami adik beradik…Yang pasti, saya menemui jawapan mengapa mak akan berasa sedih setiap kali bila saya tidak mendengar cakap mak semasa zaman kanak-kanak dan remaja dulu…Ketika merasai kesakitan bersalin anak sulung kami Aina…Dari situ terbit rasa insaf tentang pengorbanan seorang ibu semasa melahirkan dan seterusnya menjaga dan mendidik seorang demi seorang anak….

Macam biasa juga, Aina dan Alya memang teruja setiap kali tibanya Hari Ibu….Tahun ini, selain kad Hari Ibu buatan sendiri, 2 beradik hadiahkan saya bunga…seorang bunga hidup, seorang bunga plastik….Hadiah tambahan dari Alya 3 batang pen…Aina pula memberi ‘card holder’ …..

Rupanya hari ini masih berlanjutan lagi sambutan Hari Ibu…Melihat Aina pulang dari sekolah sambil membawa sesuatu…Ooo…kek cawan untuk saya dan arnab comel untuk disangkut di telefon bimbit! Terima kasih Aina dan Alya….Ma sayang kamu 3 beradik!!

Leave a Reply

