Kisah Putera Puteri…

Saya memang dah lama menghidap migrain…pelbagai usaha juga sudah dilakukan tetapi migrain saya masih belum hilang….setengah orang berpendapat mungkin saya stress….mungkin dulu, kini stress saya di tahap minima…cuma baru sekarang saya sedar bila saya kurang minum air masak..saya akan terkena migrain…lama jugak tak kena selepas membuat rawatan di The Tole…Master Yen beritahu, saya kena berpantang masakan pedas, ais dan kopi….tapi yang masakan pedas tu la paling tak boleh….rasa sempit dunia ni kalau makan yang tak pedas…..

Maka alkisahnya, semalam 3 putera puteri yang hebat ditugaskan membantu merawat permaisuri yang gering…puteri sulung, Si Aina memang dah terror…tugasnya memicit dari atas kening ke kepala….puteri tengah, si Alya, sukarela nak melakukan urutan spa di kaki dan tangan bondanya (yang kemudiannya meminta alasan perlu berehat, kerana nak pengsan..) dan putera bongsu juga dah tahu tugas rasminya, menarik rambut bondanya..sampai rasa nak tercabut rambut!!

Sebagai ganjarannya, puteri sulung dibenarkan tengok cerita favourite-Chriss Angel (pasal silap mata) sambil melakukan rawatan …

Memandangkan puteri tengah nak pengsan, saya meminta dia membaca Sirah Nabi, dan dia membaca kisah Nabi Ayob dengan sihatnya….dan kemudiannya membuat aktiviti di majalah Aulad (dan masih tak pengsan lagi rupanya)….putera bongsu, malam kelmarin diberi makan ubat dan terapi al-Quran oleh ayahandanya…

Begitulah kisah ‘Kisah Putera Puteri’ yang diriwayatkan semalam…

Leave a Reply

