Love & Suprise….

Semasa TV sulung saya rosak tempoh hari ialah semasa episod akhir Nora Elena disiarkan di TV3…walaupun kecewa jugak sebab tak dapat menontonnya, akhirnya ia hilang begitu sahaja dek kesibukan seharian mengurus rumah tangga…Tahu akan kekecewaan saya,diam-diam rupanya suami meng’copy’ episod akhir Nora Elena…dan pada Sabtu lepas saya dapat menontonnya bersama-sama suami dan anak-anak…..Thank you dear!!

Bercakap soal suprise ni, dulu saya selalu bertanyakan padanya mengapa tiada sejambak bunga sebagai kejutan untuk saya….kata suami dia lebih suka membawa saya keluar makan daripada membeli bunga…geram + lucu pun ada, geram kerana waktu tu saya memang impikan sejambak bunga ros terutamanya sebagai kejutan dan lucu, mungkin kerana saya memang suka makan, jadi suami memilih makan yang mengenyangkan daripada sejambak bunga…

Namun suami pernah sekali menghadiahkan bunga iaitu semasa konvokesyen 12 tahun yang lalu…dia meminta kawannya menghantar sejambak bunga yang cukup besar dan cukup suprise….kerana ketika itu suami masih di Jepun…

Dan saya akhirnya menerima, bahawa kejutan sejambak bunga ros untuk saya bukanlah cara suami menunjukkan kasih sayangnya, tetapi melalui tanggungjawabnya kepada saya dan anak-anak ……….serta pemberian suami kepada saya….sekuntum bunga Cempaka or Harum Malam segar yang suami tanam sendiri di halaman rumah…dan itulah yang lebih bermakna sebenarnya…!!

Leave a Reply

