Anak Istimewa…..

Telatah Aiman, anak hebat ‘Cerebral palsy’  kadang-kadang memang memenatkan dan membuatkan saya kadang-kadang kehilangan ‘mood’….tapi itulah realitinya kerana anak-anak istimewa memang selalu inginkan belaian dan perhatian yang lebih……….Aiman masih belum boleh berjalan dan bertutur walaupun sudah berusia 2 tahun…sedangkan nalurinya seperti kanak-kanak normal yang ingin sentiasa aktif dan mencuba benda-benda baru….dan Aiman masih dalam rawatan….walaupun perubatan moden mengatakan CP tidak boleh sembuh, tapi saya dan suami sentiasa positif dan percaya pada kebesaran Allah..dan kami tidak pernah putus asa untuk ‘membebaskan’ Aiman…

2 minggu lepas semasa pergi ke madrasah bersama suami dan anak-anak, untuk turut serta bersama komuniti Muslim membaca surah Yasin, saya disapa isteri Ustaz, katanya “Allah memberi kita anak istimewa untuk memberi kita peluang merapatkan diri lagi kepada-NYA…” Subhanallah, memang betul cakap isteri ustaz, saya diberi peluang,rezeki dan rahmat untuk terus mendekatkan diri kepada Allah setelah saya menetapkan pendirian untuk tidak lagi mencari pekerjaan idaman tetapi mendidik dan menjaga anak-anak dan rumah tangga…..

7 responses to this post.

  1. Posted by nurul on May 27, 2011 at 2:45 pm

    Salam…
    Tahniah buat Pn. Ju n husband…
    Anak-anak istimewa memang rahmat yang tak ternilai dr-NYA
    Teruskan semangat anda…..

    Reply

  2. Posted by su on May 27, 2011 at 3:48 pm

    salam… menitis air mata bl membaca bait2 ayat yg tersusun…
    teruskan usaha dan berdoa…
    Moga mendapat rahmat dari-Nya…
    aminnnn

    Reply

  3. Posted by ummi Rania on May 27, 2011 at 4:18 pm

    Insya-Allah Kak Ju,selagi kita percaya Allah sentiasa bersama kita,pasti kita dapat apa yg kita nak..teruskan berdoa kepada-Nya kerana sesungguhnya doa seorang ibu itu lebih makbul..semoga Aiman sentiasa mendapat rahmat dari Allah SWT..Amin

    Reply

  4. Posted by wani on May 30, 2011 at 1:12 pm

    sronoknye tgk muke aiman,, sronok gak bila tgk kju sronok skrang,, jadi ibu sepenuh masa pun penuh cabaran gak kan…kak ju ade log kan progress aiman? bak kata kak ju, sedikit-sedikit pun progress gk. bila dah ada log, boleh wat analisis progress dia,, hehe,, sekarang ni byk sgt kena wat analysis.

    Reply

  5. Posted by zairosamri on September 30, 2011 at 5:24 pm

    kamu memang ibu yg hebat…

    Reply

  6. Posted by kjue :) on October 3, 2011 at 10:54 pm

    setiap langkah perjalanan hidup kita itu dibawah pengetahuan Yang Maha Mengetahui..ju bertuah dipilih dr jutaan umat manusia utk menjadi ibu aiman..

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: